נוטריון – אילו שירותים הוא מספק?

נוטריון

נוטריון הוא איש מקצוע המספק שירות בתחום המשפטי. לא פעם נתקלים אזרחים מול צורך להציג מסמך מסוים או להגיש אישור המאשר עובדה כלשהי. הסמכות של הנוטריון היא לבצע פעולות שונות שיש להן תוקף משפטי. כמו כן אישור נוטריוני יקנה למסמכים מקומיים תוקף גם במדינות זרות. כדי לספק שירותים אלו ואחרים רבים נוספים צריך הנוטריון לקבל הסמכה מיוחדת ולעמוד בתנאים מסוימים כנדרש בחוק.

אילו שירותים ניתן לקבל אצל נוטריון?

להלן רשימה חלקית של שירותים פופולאריים אותם לקוחות מקבלים אצל הנוטריון:

  1. תרגום מסמכים – נניח שאתם מחזיקים בידכם אישור לימודים המספר כי עברתם קורסים וצברתם מספר מסוים של שעות לימודים. כעת אתם רוצים להתקבל לאוניברסיטה בחו"ל. אחד מהמסמכים שאתם נדרשים להציג הוא אישור לימודים. המסמך שלכם כתוב בעברית ובחו"ל לא מכירים בו. לשם ביצוע תרגום קביל עליכם לפנות אל נוטריון. הוא יתרגם את המסמך ויצרף גם חתימה המאשרת כי התרגום של המסמך נאמן למקור. לאחר שהמסמך המתורגם נמצא בידיכם אתם יכולים להמשיך הלאה בתהליך ההרשמה.
  2. אימות זהותו של אדם – פעמים אדם מוצא את עצמו בסיטואציה מוזרה בה הוא נדרש להוכיח שהוא זה אכן הוא. וניתן דוגמה: אדם הלך לעולמו והשאיר אחריו צוואה בה הוא מועיד חלק מרכושו לאדם אשר שמו נקוב בצוואה. אדם זה ניגש ומבקש את חלקו בירושה כפי שרשום בצוואה. אך במקרים מסוימים ידרשו ממנו להוכיח שהוא אכן עונה לשם הנקוב בצוואה ומדובר באדם שאליו התכוון הנפטר. לשם כך יש לפנות אל נוטריון ולהנפיק אישור כי הזהות שהוא טוען עליה היא באמת שלו. רק לאחר הצגת אישור זה הוא יהיה זכאי לקבל את חלקו כפי שיועד לו בצוואה.
  3. אישור הסכמי ממון – בני זוג או שותפים עסקיים עורכים לא פעם הסכמים ממוניים ביניהם. כל הסכם יכול לחול ולשמש את השותפים לכל אורך דרכם המשותפת. אבל אם מעוניינים לתת להסכם תוקף משפטי נכון יהיה לקבל עליו אישור נוטריוני. האישור הנוטריוני מבטיח כי ההסכם הוא בעל משמעות משפטית, ולא יבוצעו פעולות שנוגדות את הרשום בפרטי ההסכם.
  4. אימות חתימה – אתם אוחזים בידכם מסמך שעליו מתנוססת החתימה, אך בכך אין די. יש להוכיח כי החתימה אמתית ונחתמה על ידי האדם עצמו, ולא זויפה על ידי גורם אינטרסנטי כלשהו. אישור נוטריוני מאמת כי החתימה נאמנה והאדם עצמו חתם אותה מרצונו.
  5. עריכת מסמכים – לא פעם אנשים מחזיקים בידיהם מסמכים, אבל המסמכים אינם עונים על הדרישות. פעמים יש צורך לערוך מסמך ולהתאים אותו לדרישות של הגוף המסוים מולו יש להציג את המסמך. נוטריון מוסמך לערוך את המסמך, להוסיף נתונים ולצרף את המסכים הנדרשים כדי לתת למסמך את המשמעות הקבילה שלו.
כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שמאי רכב פרטי: למה צריך לשים לב?
אם אתם צריכים להזמין שירות של שמאי רכב פרטי, מסתבר שאתם צריכים מסיבה זו או אחרת לקבוע בצורה מדויקת...
קרא עוד »
ינו 16, 2020
רוצים להתחיל תהליך של תמ"א 38? מה השלבים
תוכנית תמ"א 38 מאפשרת לבעלי דירות ובניינים לשדרג את הנכס באופן ניכר ולמעשה תורמת להתחדשות עירונית....
קרא עוד »
פבר 17, 2019
ספרים מומלצים ליזמים
מבחר גדול מאוד של ספרים, קיים עבור יזמים שרוצים להצליח בעסקיהם. ככל שעוברים להם השנים, נכתבים יותר...
קרא עוד »
מרץ 26, 2022