הערכת שווי תכשיטים

הערכת שווי תכשיטים

איך מבצעים הערכת שווי תכשיטים‏? במידה ורק בהתאם לשווי של המתכות ושל האבנים היקרות שמהן הינם עשויים? ממש אין כך מתבצע הדבר.  כיצד באפשרותכם לגלות מה הינו אומדן התכשיטים שקיבלתם בירושה או שהנכם מתכוונים לקנות? הסכיתו והפנימו

  • רמת האקסקלוסיביות של האומנים או החנות שבה נקנים התכשיטים.
  • החומר המרבי שממנו מורכבים התכשיטים – זהב, כסף וכיוצא בזאת.
  • שיבוץ של אבנים – במידה כי התכשיטים משובצים באבנים יקרות, כמו למשל – יהלום, ספיר, אודם וכיוצא בזה.
  • משקל וסוג החומר – המשקל מתייחס להיבט של המתכת עצמה, כאשר הסוג מתייחס למידת הטוהר. הזהב הכי טהור מאופיין כ- עשרים וארבעה קרט , לעומת  כסף אשר בו עושים שימוש בדרך כלל בכסף סטרלינג אשר מכיל תשעים ושניים וחצי אחוז של כסף.

המון בתי עסק מתמחים בהערכת שווי תכשיטים עתיקים, כאשר ההתייחסות הינה לתכשיטים שיוצרו במאה התשע עשרה והרבה לפני זאת. באם והמומחה של בעלי העסק הללו מחליט כי אכן עסקינן אודות תכשיט עתיק, יבחנו אף את החומר ממנו הינו מורכב, אבני חן משובצות,  גושפנקאות וכיוצא בכך. בהתאם לפרמטרים הללו, לדרישה לסוג פריטים אלה ולעלות של אלמנטים זהים שנמכרו ברחבי תבל בשנים האחרונות, עשויים המומחים של בתי העסק הללו לקבוע את האומדן של התכשיטים. ההתייחסות לכל מיני היבטים נקבעת בפרט בהלימה למידת האקסקלוסיביות. בחנויות או ברשתות יוקרתיות בפרט, אין תראו כל התייחסות למשקל ואיכות החומרים, אף במידה ויהיו מהאיכות הגבוהה ביותר. בייצור סדרתי, מאידך, קיימת המון השפעה לשווי המרכיבים. העלות של תכשיטי יוקרה נקבעת בהתאם לעלות של היצרן, פרמטרים שנלקטו ממכירות פומביות ונתונים על מכירות שנערכו בזמן האחרון. לכל אלה נגישות בפרט לבעל המקצוע, אשר מומחה בהערכת תכשיטים אלו.

 

הערכת שווי תכשיטים ‏- מה בדבר הערכת תכשיטים מסוג יהלום?

כל שנה נמכרים בכל המדינות אשר על פני הגלובוס עשרות מיליוני יהלומים במנעד רב של עלויות –  מעשרות בודדות וכלה במיליוני ₪ עבור כל אלמנט. הרוב המוחלט של קוני תכשיטי יהלומים מסתפקים באינפורמציה אשר מועברת אליהם באמצעות המוכר תכשיטים. חלק קטן מהם מסתמך על תעודות גמולוגיות, שעשויות לתעד את טיב היהלומים, אבל ללא ממש הבנה איך מפרשים את המנוחים הרשומים בהן. התחום של תיעוד יהלומים נחלק בין כמות עצומה של מכונים גמולוגיים. קיימים מכונים מהימנים, אשר ינפיקו לכם תעודות אמינות וללא רבב. ברם, מאידך, מצויים המון מכונים אשר מנצלים את חוסר ההבנה שלכם אודות שוק היהלומים ומוכנים להנפיק תעודות בהתאם להזמנה. תעודות מעין אלו לא מייצגות את הפרמטרים האמתיים של היהלומים וכן מיטיבות עם הפרמטרים, כדי שהסוחר עשוי לגבות מחיר רב יותר או כדי לרצות אתכם במסמך מעורר אמון.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
עורך דין תביעות ביטוח – במה הוא בדיוק מתמחה?
עורך דין תביעות ביטוח, מתמחה בכל סוגי ההתנהלות מול חברות הביטוח השונות. אזרחים רבים רוכשים פוליסות...
קרא עוד »
מאי 11, 2020
הגרלות מחיר למשתכן – האם הן הוגנות
משבר הדיור מכה בכולנו כבר כמה שנים טובות. העובדה הזו שאין דירות למכירה גרמה לכך כי כל יחידת דיור נמכרת...
קרא עוד »
יול 01, 2019
חברה לשיווק נדל"ן
הרבה אנשים רואים את שוק הנדל"ן הישראלי שבו משקיעים רבים בשנים האחרונות הרוויחו מעלייה משמעותית של...
קרא עוד »
אוק 04, 2022