הסכם ממון בין בני זוג – עם עו"ד או טוען רבני?

כיום נותנים בני זוג משמעות רבה לנושא הממוני. יש זוגות שכבר מנסחים את ההסכם לקראת הנישואין ויש זוגות אחרים שדואגים להסכם הזה לאחר הנישואין. ההסכם הזה נועד להפריד את הפן הפיננסי ממערכת הזוגיות, ולאפשר לבני הזוג לרקום את מערכת היחסים ביניהם בלי לחשוש על הממון, על העסק או על הירושות.

מי עורך הסכם ממון?

כאשר בני זוג מחליטים לערוך הסכם ממון, הם יכולים בעצם להגיע להסכמה מסוימת בינם לבין עצמם. אך אם המטרה היא ליצור הסכם שתהיה לו משמעות משפטית, כמו כן אם מדובר על בני זוג שלהם נכסים, עסקים או רכוש ההסכם יהיה צריך להיות מפורט ויסודי יותר על מנת לוודא כי ההסכם רואה את כל הפרטים ומתייחס בסעיפים שלו לכל תרחיש וממון שיש לאחד מבני הזוג או לשניהם במשותף. בשני המקרים הללו תהיה חובה מיוחדת לפנות אל גורם מקצועי על מנת לערוך הסכם מנוסח היטב ועל פי דין על מנת להבטיח שהוא יהיה תקף ויספק לבני הזוג אתה ביטחון ביחס לרכוש שלהם.

עו"ד וטוען רבני, מתי כל אחד מהם מומלץ?

חשוב להבין מהו ההבדל בין טוען רבני לבין עו"ד. בעוד שעורך דין הוסמך על פי החוקים הנהוגים בארץ, הרי טוען רבני למד את החוק העברי אשר נחקק על פי דין תורה. כאשר דנים בין בני זוג בבית דין המשפט הוא משפט עברי. הווי אומר שמי שצריך להיות מעורב בדיון הוא לא עורך דין, כי אם טוען רבני. הוא מכיר את הדינים הרלוונטיים ויודע להתייחס לפרטים הרלוונטיים בהסכם. כך שבני הזוג יהיו מוגנים וההסכם כולו יהיה מנוסח על פי דין עברי.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
3 דגשים חשובים לגבי הדפסת צ'קים בדידים
עד להמצאת כרטיס האשראי, אמצעי התשלום הנפוצים ביותר היו מזומן או בצ'קים. לכל אחד היה בכיסו פנקס צ'קים...
קרא עוד »
דצמ 18, 2021
מנעולי ייל – למה כולם רוכשים אותם?
בין המבחר הרחב של המנעולים המוצעים היום למכירה בחנויות בארץ ניתן לראות כי ישנו מותג אחד שמתעלה מעל...
קרא עוד »
ספט 29, 2020
נוטריון לאנגלית – כולם זקוקים לעורך דין המתמחה בנוטריון
הרבה אזרחים המתעניינים בלימודים בחו"ל הם הסיבה העיקרית לכך שיש ביקוש לשירות משרד עורכי דין המשמש גם...
קרא עוד »
אוק 07, 2019