החזרי מס לסטודנטים – יש דבר כזה?

החזר מס

הכלכלן המפורסם קונץ הראה שכל שנת לימודים מעניקה למשכורת שלנו עוד כמה אחוזים. לכן זה כל כך חשוב ללכת וללמוד באוניברסיטה מה עוד שלימודים גבוהים מעניקים לנו ידע חשוב, אתגר, עניין ועוד. העניין הוא שכל מי שהיה סטודנט יודע כי המצוקה הכלכלית בזמן זה היא כבדה מאוד וכי יש קושי לא קטן להגיע אל רווחה כלכלית בזמן הלימודים. לכן כל מי שנמצא בזמן לימודים כסטודנט חייב לנצל כל מקור תקציבי העומד לרשותו ולנסות להרוויח כמה שיותר כסף. על רקע זה אנחנו חייבים לציין כי אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא לנסות לקבל החזרי מס לסטודנטים. עליכם לדעת כי שיטת המס הישראלית מחשבת את המס שאנו צריכים לשלם על משך שבע שנים ולכן אם שנה אחת הרווחתם הרבה (נאמר לפני הלימודים) ובשנים שלאחר מכן הרווחתם מעט אז מאוד יכול להיות שאתם זכאים לקבל החזר מס רציני ביותר.


האם יכול להיווצר מצב שבו אגיש בקשה להחזר מס ואהיה חייב כסף בסופו של יום?
אך באותה מידה שיכול להיווצר מצב שבו ייקבע כי מס הכנסה חייב לכם כסף יכול גם להיווצר מצב שבו אתם תהיו חייבים כסף למס הכנסה. זהו משהו שאתם צריכים לתת עליו את הדעת ולהבין אותו. עליכם להבין גם כי שיטת המס במדינת ישראל היא לא פשוטה ויש הרבה מאוד פרמטרים שיש לקחת בחשבון ולכן זה לא יהיה צעד חכם להגיש החזר מס באופן עצמאי בין אם אתם סטודנטים ובין אם לא ועל כך כדאי לכם לחשוב לפני שאתם מתחילים בתהליך בדיקת החזרי מס.


איך אמנע מכך שאהיה חייב כסף למס הכנסה עקב החזר שגוי?
אז מה כן ניתן לעשות בכדי להתגבר על הבעיה הזאת? כיצד נבטיח כי לא נשלם למס הכנסה כסף? התשובה היא שאתם צריכים לפנות אל יועצת מס מומחית אשר תבצע סימולציה עם התוכנה של מס הכנסה ותראה האם מס הכנסה חייב לכם כסף או שמא אתם חייבים לו וזאת לפני שאתם מגישים כל בקשה למס הכנסה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מי צריך ייעוץ שיווקי?
אחת השאלות הנפוצות ביותר שאנשים שואלים היא "מי צריך ייעוץ שיווקי?". התשובה היא שכולם עושים זאת. בין אם...
קרא עוד »
פבר 23, 2023
נוטריון בתל אביב? כל מה שחשוב שתדעו
עורך דין בישראל נחשב מקצוע יוקרתי ומבוקש והביקוש למקצוע הזה רק עולה משנה לשנה. עריכת דין הוא מקצוע...
קרא עוד »
יול 30, 2020
איך בוחרים פסי האטה
הבחירה בפסי האטה אמורה להיעשות מתוך התחשבות בהמלצות של משרד התחבורה. עם זאת, חשוב לדעת כי ההמלצות של...
קרא עוד »
ינו 01, 2019