מה נחשב למטבח מיוחד?

ונגה מטבחים מיוחדים

המטבח הינו אחד החדרים המרכזיים בבית, ולרוב, גם הפעיל ביותר. בו מכינים את האוכל, מתכנסים לארוחות קלילות, לשיחות, למשחק וכדומה. לרוב, עושים זאת לאורך כל היום. מטבח מיוחד הוא מטבח אשר מעוצב בצורה פונקציונאלית מיטבית לצרכי בני הבית, ובראש וראשונה להכנת האוכל, ובנוסף, משתלב היטב מבחינת העיצוב עם פינת האוכל הצמודה או הסלון המשיקים לו. הוא אמור להיות מותאם גם לטעמם האישי מבחינת העיצוב הכללי, ראו דוגמה באתר ונגה מטבחים מיוחדים!

פונקציונאליות

בכל מטבח יש שלושה מוקדים חשובים שהם המקרר, הכיור והגז. בעת הכנת האוכל מתרוצצים בין שלושתם, ולכן, הם אמורים להיות קרובים אחד לשני. יחד עם זאת, השטח ביניהם אמור להיות מרווח דיו. תשומת לב מיוחדת אמורה להינתן לארונות המטבח שיהיו מתוכננים היטב, בעלי קיבולת מתאימה לכל הכלים הנדרשים, וכמובן, עם עיצוב הולם.

בנוסף לאלו, חייב להיות משטח עבודה גדול שעליו ניתן לעבוד בצורה מרווחת, ולעיתים, גם שני אנשים בו זמנית, להעמיד כלי מטבח ומכשירים חשובים וכדומה. כאשר העבודה נוחה אזי המאמץ המושקע בהכנת האוכל, בסידורו בקערות הגשה, בהדחת הכלים ועוד הוא קל יותר.

עיצוב

מטבח מעוצב נאה מוסיף רבות להנאה בעת העבודה ובשהייה בו. אוורור טוב ותאורה מתאימה חיונית אף היא. תאורה יכולה תאורת היצף, תאורת אווירה, תאורת ספוט מעל לדלפק האוכל ועוד. במטבחים רבים נוהגים לאכול ארוחות קלות, באחרים אין צורך בדלפקי למטרה זאת וכן הלאה. יש מטבחים המתחברים לפינת האוכל ו/או לסלון, יש המופרדים עם קיר או מחיצה בגבהים שונים. עיצוב מטבח מיוחד מתחשב באלמנטים חשובים כמו סוגי החומרים, החיפויים, הצבעים, הטקסטורות ועוד. ניתן למצוא עיצובים שונים ביניהם כפריים, בסגנון פרובאנס ועוד. מומלץ לקבל שירותי התקנת ארונות עליונים למטבח אצל מומחים לנושא.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך לבחור שידת החתלה לחדר התינוק?
שידת החתלה נחשבת לרהיט לכל דבר אך מנגד, מהווה גם פריט מאוד חיוני בחדר ילדים או חדר של תינוק. הטיפול...
קרא עוד »
אוג 10, 2021
מערכת CRM לעסקים קטנים – כל היתרונות
ישראל של 2022 מלאה בעסקים קטנים על ימין ועל שמאל. זה לא מאוד מפתיע בהתחשב בעובדה שישראלים הם עם של אנשים...
קרא עוד »
ינו 10, 2022
ניהול קשרי לקוחות – למה חשוב לניהול לקוחות איכותי?
ניהול קשרי לקוח מיטבי הינו קריטי לכל עסק. הדבר נכון לכל סוג עסק בכל תחום ומכל גודל. החל מהמכולת...
קרא עוד »
מאי 26, 2021