איך מדווחים לבנקים האמריקאים?

fbar

בעבר השאיפה של ישראלים רבים הייתה להחזיק באזרחות אמריקאית מכיוון שהדבר פתח בפניהם קשת רחבה של אפשרויות כמו מגורים בארצות הברית, עבודה במדינה זו ועוד בונוסים רבים אשר היה קשה להתעלם מהם. אך כיום בעקבות שינוי החוק האמריקאי נראה כי אזרחות אמריקאית היא לא בונוס אלא פעמים רבות דווקא נטל. אחת הבעיות החמורות ביותר המתלווה לאזרחות אמריקאית היא שעל פי החוק בארצות הברית גם מי שאינו גר בארצות הברית צריך לדווח לרשויות המס על ההכנסות שלו ולהצהיר כמה כסף הוא מרוויח כל שנה. כך הנושא של דיוווחים לבנקים האמריקאים ולרשויות המס הוא חשוב ביותר מכיוון שמי שלא מבצע זאת כראוי יכול להיחשב לעבריין בארצות הברית, לשלם קנסות גבוהים ואף להיות מורשע בעבירה פלילית ולשבת בבית הכלא וזה כאמור משהו שאף אחד לא היה רוצה לקבל או לחוות ועל כך אנו צריכים לתת את הדעת.

מדוע לא כדאי לבצע דיווח לבד?

כאשר אנו מדברים על דיווח של אזרח ישראלי המחזיק באזרחות כפולה, כלומר גם באזרחות אמריקאית אנו מדברים למעשה על fbar. תקנות fbar הן התקנות אשר קובעות מה צריך לדווח וכיצד לעשות זאת. הייתם מצפים כי התקנות תהיינה פשוטות וקלות להבנה אך האמת היא כי הן די מסובכות וגם אם אתם רוצים למלא אחר הוראותיהן יש סיכוי לא קטן שתטעו וטעות יכולה להיות הרת אסון מכיוון שלרשויות החוק באמריקה לא אכפת אם הייתם ישרים או לא אלא רק אם מילאתם את המסמכים כחוק. על כן לא מומלץ למלא את הדיווחים לבד אלא כדאי לפנות אל בעל מקצוע שיסייע לכם בכך.

איזה בעל מקצוע יכול לסייע לי לבצע את הדיווח?

אתם בטח רוצים לדעת איזה בעל מקצוע יכול לסייע לכם למלא את הדיווחים בצורה הטובה ביותר ואתם צריכים לדעת כי זהו רואה חשבון. אך לא די לבחור בכל רואה חשבון אלא ברואה חשבון המתמחה בדין האמריקאי ובתקנות האמריקאיות בכדי שהוא יעזור לכם בצורה הטובה ביותר שיש והמקצועית ביותר שיש.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כמה נקודות מקבלים על נהיגה שתוי?
החוק הקיים קובע כי נהיגה תחת השפעת אלכוהול מחייבת את הנהג ב-10 נקודות. מדובר בכמות גדולה של נקודות, שכן...
קרא עוד »
ינו 03, 2022
גילוי סביבת העבודה המושלמת: תובנות פנימיות
האם אתה מחפש את סביבת העבודה האידיאלית אבל לא בטוח איפה להתחיל? אל תחפש עוד. במדריך המקיף הזה, אחלוק...
קרא עוד »
נוב 29, 2023
נכות כללית: מי זכאי לכך ואיך נלחמים על זה?
התנועה לזכויות הנכים מבוססת על עקרון השוויון. המשמעות היא שכל האנשים זכאים לאותן זכויות והזדמנויות,...
קרא עוד »
אוג 14, 2022