בחירת שם לעסק – איך בוחרים שם בצורה נכונה

בחירת שם לעסק

הרבה פעמים, כשאנחנו מסתכלים על שמות של עסקים, לא ברור לנו מדוע נבחר דווקא השם הזה. לעיתים הוא נשמע כמו שם גנרי ולעיתים הוא נשמע כמו שם מאוד לא ברור, שאין לו באמת משמעות או תועלת כלכלית ואחרת. אך האמת היא שזה לא בהכרח כך. במקרים רבים, יש מחשבה מאחורי הבחירה, גם אם מדובר בשמות גנריים או חסרי משמעות. כדברי השיר, לכל אדם יש שם שנתנו לו הוריו, כך גם לכל עסק יש שם שנתנו לו מייסדיו. 

בחירת שם לעסק היא לא דבר מובן מאליו. יש אנשים שבוחרים שמות אשר יש להם משמעות אישית עבורם. למשל, שם שקשור למשפחה שלהם או אליהם באופן אישי. יש כאלה שבוחרים שמות בעלי משמעות טכנית, מקצועית, עסקית למשמעות של העסק, ויש מי שבוחר שמות שבאמת לא אומרים שום דבר, שמות גנאריים, כלליים, אך המטרה היא שאנשים יזכרו אותם. בסופו של דבר, זה הרעיון כולו. 

טיפים לבחירת שם לעסק?

טיפ ראשון, השם צריך להיות קליט, ברור, כזה שקל לזכור, קל להבין את המשמעות גם אם הוא גנרי. כשאפשר לזכור את השם בקלות, אז הרבה יותר קל לפרסם ולשווק אותו. 

טיפ שני, השם צריך להיות נוח להגהה, נוח לכתיבה, נוח לומר אותו. כך יהיה גם קל יותר לזכור אותו בסופו של דבר ויהיה קל יותר להשתמש בו. 

טיפ שלישי, רצוי שלשם יהיה משמעות, בין אם מדובר במשמעות עסקית, היסטורית או אחרת. רצוי שיהיה מאחוריו סיפור, על מנת שיהיה ניתן להוסיף אותו לשיווק ולמיתוג העסק. לא משנה אם זה סיפור דרמטי או אחר. הסיפור צריך לעזור לשיווק ומיתוג העסק.

הטיפים באדיבות Typer

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך לבחור מצעים למיטה לפי עונות השנה
אם יש משהו שניתן לקבוע בצורה נחרצת על מדינת ישראל זה העובדה כי עונות השנה בה מאוד ברורות. בישראל אנחנו...
קרא עוד »
נוב 21, 2018
צימרים יוקרתיים שאסור לפספס
פעם הטרד החם ביותר היה להגיע לצימר כפרי וליהנות מהטבע שסביב. כיום, קהל הנופשים הישראלי כבר רוצה יותר,...
קרא עוד »
מאי 03, 2022
נעלי כלה נוחות – איך רוכשים נעליים בצורה נכונה
כשניגשים לרכוש נעלי כלה, צריך להתייחס להיבטים שונים, אחד מהם הוא נוחות הנעל. מדובר בפרמטר חשוב מאחר...
קרא עוד »
פבר 07, 2022