5 טיפים לבניית תוכנית עסקית לסטארט אפ

המסע לעבר הסטארט אפ צריך להתחיל עם בניית תוכנית עסקית לסטארט אפ. מדובר בעצם על מפת דרכים חיונית, בשילוב מצפן ואבני דרך שילוו אתכם מהצעד הראשון, דרך הפיתוח ועד לצמיחה, הגדילה ואולי אפילו הנפקה. אלה חמשת הטיפים המרכזיים שיעזרו לכם עם בניית תוכנית עסקית לסטארט אפ משגשג.

1. נהוג להתחיל עם תקציר 

בכל בניית תוכנית עסקית לסטארט אפ נהוג להתחיל עם יצירת תקציר. לרוב מוגדר תקציר זה כ"תקציר מנהלים" אף כי הוא יעניין גם משקיעים ואחרים. אם אתם רוצים לסטות מהסטנדרט הזה, צריכה להיות לכם סיבה טובה לכך. היקף מקובל עמוד עד שני עמודים.  

2. תיאור המוצר 

בבניית תוכנית עסקית יש לתאר היטב את המוצר שלכם. תיאור המוצר מגיע ביחד עם התועלות שהוא מביא ועם התכלית שלו עבור קהל המטרה. במידה והמוצר כבר החל בתהליך פיתוח רצוי לציין איפה הוא עומד, באיזה שלב. 

3. הבנת השוק

בתוכנית העסקית יש להקדיש מקום נרחב להבנת השוק שמולו אתם רוצים לפעול. ניתן לציין מתחרים וגורמים נוספים אך יש לפרט בעיקר מיהם הלקוחות שלכם, גודל נתח שוק. לעיתים יש צורך להתבסס על מחקרי שוק, מחקרי לקוחות, סקרי מתחרים וסטטיסטיקה נוספת. 

4. תחשיבים פיננסיים 

בתחשיבים יש להעריך מהו הסכום הנדרש לסטארט אפ בשלבי החיים השונים, קבלו מידע באתר Startplan. חשוב להתייחס למקורות כספיים צפויים, לנקודת האיזון הפיננסית וכיוצא בזה. רצוי לנסח את ההוצאות הצפויות בשילוב לוחות זמנים. ניתן להיעזר בחוות דעת של אנשי כספים מנוסים. 

5. שמירת זכויות

בתוכנית העסקית יש להתייחס לשמירת הזכויות. רישום זכויות קנייניות, רישום פטנטים. אם מציגים את התוכנית למשקיעים, יש לציין האם כבר נרשמו פטנטים או איפה עומד הרישום ומתי הוא יושלם להערכתכם. 

מחפשים ייעוץ לסטארטאפים? הקליקו על הלינק

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
אם יש לכם קצת כסף בחיסכון – תשקיעו בנדל"ן
כולם יודעים כי צריכים לחסוך, וכל אחד חוסך כפי יכולתו. יש כאלה שמצליחים לחסוך בחייהם מיליונים שאותם הם...
קרא עוד »
מרץ 29, 2019
מה זה משכנתא הפוכה
משכנתא הפוכה היא מוצר ביטוחי המעניק סיוע כלכלי למי שאינו מסוגל לשלם את המשכנתא. זהו סוג של קו אשראי...
קרא עוד »
אוג 03, 2022
מה צריך לדעת לפני שבוחרים מיטות לכלבים?
מי שמגדל כלב או כלבה חמודים, יודע שהדאגה ליצורים הפרוותיים החמודים האלו היא כמעט חסרת גבולות. אין ספק...
קרא עוד »
דצמ 18, 2020